Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egészséges étkezés

  Ötször enni naponta? Attól csak még inkább elhíznék! Egyáltalán kinek van ideje napi 5 étkezésre? – gondoljátok most sokan. Pedig a napi 5 étkezés nagyon fontos a szervezet számára! Inkább együnk ötször keveset, mint háromszor sokat! Nézzük tehát sorra hányszor és hogyan kell étkeznünk egy nap!

Első a reggeli! Ez a nap legfontosabb étkezése, ezért nagyon fontos, hogy ne hagyjuk ki! Ilyenkor még eléggé alacsony a vércukorszintünk, ezért is fontos, hogy elfogyasszunk egy kis táplálékot! Ilyenkor a legjobb, ha szénhidrátot eszünk – kenyér, péksütemény, stb. -, hiszen gyors felszívódása miatt energiával tölt fel. A felszívódáshoz viszont szükség van folyadékra is, ezért minden étkezésnél meg kell inni legalább egy pohár vizet, vagy már folyadékot. 

A következő étkezés a tízórai. Ilyenkor ajánlott olyan ételeket fogyasztani, amelyekkel kibírod ebédig. Ez nem azt jelenti, hogy nehéz ételeket fogyassz, vagy nassolj ilyenkor! Épp ellenkezőleg. Jó, ha van nálad egy kis gyümölcs – alma, körte, banán, szőlő, stb. -, mivel az leköti a gyomrodban található zsírokat és az emésztést is fokozza. Kerüld tehát ilyenkor a nassolást, egyél inkább egy banánt!

Az ebéd is nagyon fontos étkezés, de ilyenkor sem szabad túl nehéz ételeket fogyasztani – pl.: sültkrumpli. Bármit is eszel, egyél hozzá zöldséget, vagy salátát, így hamarabb jól laksz és kevesebb egészségtelen kalóriát fogyasztasz! 

Uzsonnára egyél egy kis gyümölcsöt, joghurtot vagy kefírt. Ezek nem tartalmaznak káros kalóriákat mégis jól laksz velük. Így vacsorára nem leszel nagyon éhes.

Fontos, hogy a vacsorát se hagyd ki, de ilyenkor könnyű ételt fogyassz, hiszen az ilyenkor elfogyasztott kalóriákat már nem égeted el!

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, és így étkezel a mindennapokban, akkor biztosan nem veszélyeztet az elhízás!kajapiramis.jpg